Thursday, December 29, 2016

.................


YA ALLAH, 
kenapa hati aku rasa tak kuat?
kenapa kadang2 aku rasa lemah?
kenapa perasaan aku seolah2 bercelaru?
Semoga suatu hari aku dapat petunjuk yang benar dalam hidupku.



Tuesday, December 20, 2016

life is too hard


Life is too hard for me right now . Kadang2 happy, kadang tu moody. I'm not found the right path to my journey . Sometimes feel hurt . Ya Allah, apa sebenarnya yang perlu aku buat ? Aku tak tau apa yang aku rasa sekarang . Semoga aku dapat petunjuk dariNya. Benda yang aku takut bila aku gagal dalam hidup . Sama ada dunia atau akhirat. Bila aku sorang2 , aku tercari-cari apa sebenarnya yang diri aku nak . I have family, i have everythimg. But my heart is empty. Mungkin aku kena ubah diri aku sebelum terlambat . Andai aku boleh undur masa, aku nak sangat perbaiki segalanya.  Dalam hidup ni, tak semestinya org yang kita sayang, kita boleh miliki. Hanya dengan izinNya. Aku bertawakal seandainya ada yang terbaik utk aku . Aku terima . Muhasabah diri . 




Wednesday, October 12, 2016

I.S.S

Alhamdulillah . She's the one always be right on my side when i need her . Aku happy dgn
life aku sekarang . Aku bersyukur sebab disekeliling aku ada orang yang syg aku, hargai aku .
Ya, pengalaman mematangkan diri kita . Life must be go on right . Thank you for always care about me, loving me and accept me whtever i am . I do really love you so much . Maybe for early relationship, kita kdg2 salah faham . Tapi b cuma anggap itu lumrah dalam hubungan . Even yg dah kahwin pun kdg2 salah faham . Inshaallah lama2 kita boleh complete each other . i'll never complain about you , sbb b ikhlas . For the first time , b confess. Thats was me . Sincerely from me. B minta maaf if ada kekurangan atau cacat cela kat b. kalau ada jodoh , ada rezeki . B terima . amin.  Hope u always take care of yourself , family and me. Jgn lupa b . jgn kuat merajuk . kesian b :( last but not least,  b sayang awk :*

" If i could give you one thing in life, i would give you the ability to see yourself through my eyes, only then would you realize how special you are to me "
 

Tuesday, September 20, 2016

Nukilan SR




Dalam kereta aku menulis, destinasi felda sg sayong. Kampung belah ayah. Suasana kelihatan mendung seperti ingin hujan lebat . Dalam perjalanan tiba di kampung, aku hanya lihat senyuman di wajah ayah bonda yang berusaha mencari nafkah buat anakanda setiap hari tanpa lelah. 

Sampai sekarang hanya bersyukur kepada allah di kurniakan orang2 yang baik untuk AKU, terima kasih tuhan Limpahan rahmat dan rezeki yang di kurniakan kepada aku,  bila aku lihat kembali kenangan lalu kadang-kadang rasa tersentuh bertawakal kepada allah, permintaan itu hanya allah yang tahu. Kadang2 apa yang kita harapkan tidak semestinya akan terkabul, selalu berdoa dan bersangka baik . Mungkin Tuhan sengaja bagi kita jumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita jumpa insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di balik pemberian tersebut.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat. 
Alhamdulillah, sekarang kehidupan lebih tenang dan lebih matang dlm melalui setiap situasi yang sgt sukar dan sakit. Aku lebih teliti dalam membuat keputusan dan lebih lantang memberi pandangan dan pendapat. Hari ini aku menjadi insan yang jauh berbeza dari sebelumnya. Mungkin dulu ada yang memandang aku seorang yang main2, loyar buruk, playboy ,tetapi hari ini aku memikul tanggungjawab sebagai anak sulong. Mungkin dulu aku hanya budak yang suka menyendiri,tetapi kini aku insan yang lebih terbuka dan berdikari, lebih menghargai setiap teman dan sahabat yang pernah hadir dalam hidup ku.

Aku dah sampai ke destinasi , terasa kepala sangat berat macam ada batu hempap. Kelihatan atok tunggu di luar rumah senyum ketawa melihat anak dan cucu sampai . Semoga orang2 yang saya sayang dan pernah saya sayang selalu dikurniakan kesihatan yang baik dan sentiasa diredhai . Maafkan saya jika aku salah . Sesungguhnya saya seorang pendosa. "aku tak pernah benci kau, tapi kau buat macam aku ni sampah "

"Aku akan teruskan hidup aku dgn apa yang aku ada sekarang, inshaallah semuanya akan berada dalam keadaan baik. aminn. Terima kasih sebab sedarkan"

(:


Monday, September 19, 2016

Note myself


"Lelaki yang baik untuk wanita yang baik , begitu jugak wanita yang baik untuk lelaki yang baik"
Betul la orang cakap, kita kena ubah diri kita dulu untuk cari yang lebih baik untuk diri kita.
Ubah secara istiqamah. Kita semua pernah melakukan dosa, tapi Allah bg kita peluang untuk bertaubat.
Salah satu bila kita rasa tak tenang, sebab kita terlalu banyak dosa yg lalu. Hidup ni sementara, tak salah kita nk happy,
enjoy dgn kawan2 . tapi berpada. Aku tulis bg pihak diri aku sendiri. Kadang2 bila aku sorang2, aku terfikir
apa yg aku pernah buat dulu,  aku terfikit kalau la Allah nak tarik nyawa aku bila2 masa sahaja boleh .
Selagi ada masa, ada ruang dan waktu, aku cuba jadi seorang lelaki yang lebh bertanggungjawab. Bertanggungjawab dari segi agama, sebagai seorang abang dan anak sulung. Sebab satu hari nanti, kalau aku dah ada family sendiri,
tanggungjawab lebih besar . Yela, kita selalu nak pasangan yg baik dan anak yag soleh-solehah. Kita juga kena pesan pada diri sendiri. Boleh ke aku bimbing mereka ? boleh ke aku didik mereka ke jalan yg betul? Pokok pangkalnya . Hati . Sentiasa sabar dan ikhlas dalam melaksanakan perintah Dia. Aku bukan ceramah, aku bukan ustaz , aku tau aku tak layak pun cakap mcm ni, aku cuba cari diri aku sendiri. Makin kita dewasa, kita akan nampak apa yg dihadapan.. Inshaallah aku cuba perlahan2 jadi diri ni lebih baik. Sebab aku segan bila kita nak kahwin , tapi ilmu belum cukup untuk bimbing keluarga kelak. Bina hubungan yang baik dgn Allah, dan Allah akan bg yang terbaik untuk hambanya. Allahualam. Inshaallah.

-SR-

mien's FOLLOWERS